Sobota, 24 Czerwca 2017
Rekomendacje

NOWY REWOLUCYJNY PRODUKT DO STYLIZACJI WŁOSÓW

Technologia Omegaplex® zastosowana w linii wykorzystuje ten kompleks, aby chronić włosy przed uszkodzeniami w trakcie koloryzacji.

TERAPIA ROZJAŚNIAJĄCA

Produkt do oczyszczania twarzy, przeznaczony zwłaszcza do skóry pozbawionej blasku, szarej, zmęczonej, mieszanej, tłustej, z przebarwieniami i rozszerzonymi porami.

NOCNA ODNOWA SKÓRY WRAŻLIWEJ

Przeciwzmarszczkowo-odżywczy krem-maska na noc, przeznaczony dla skóry suchej i nadwrażliwej na czynniki zewnętrzne.

Serwisy


Asortyment

2017-06-07

Raport GfK Beauty 2016


Wydatki młodych Polek nakręcają koniunkturę na rynku kosmetyków

Młode kobiety w wieku 18–29 lat stanowią podstawową grupę konsumentek dla niemal wszystkich kanałów dystrybucji kosmetyków. Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym miejscem zakupu kosmetyków zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, są drogerie. Ponad 90 proc. nabywców kupuje w tym kanale regularnie.

Kanał drogeryjny to przede wszystkim sieć Rossmann. Trzy razy więcej kobiet kupuje tam, niż w innych drogeriach (31 do 91 proc.), dla mężczyzn to nawet większa dysproporcja (15 do 90 proc.). Generalnie rzecz biorąc zakupów w sieci Rossmann dokonuje większość populacji, bez wyraźnych różnic socjodemograficznych. Jednak w większości pozostałych kanałów dystrybucji dominują już młode Polki. Zauważalne jest to już w innych sieciach drogeryjnych. W sieci Hebe zakupów dokonuje 31 proc. kobiet, w tym 41 proc. kobiet z przedziału wiekowego 18–29 lat. Podobnie sytuacja występuje w sieci Natura, w której zaopatruje się 28 proc. populacji kobiet, w tym 38 proc. młodych Polek.

Podobne zjawisko występuje w innych kanałach dystrybucji. W handlu nowoczesnym (czyli w hipermarketach lub supermarketach Auchan, Carrefour, Leclerc, Real, Tesco), gdzie dokonywanie zakupów kosmetycznych deklaruje 41 proc. kobiet, odsetek kupujących młodych kobiet wynosi 48 proc. W sieci aptek Superpharm kupuje 29 proc. ogółu kobiet, a 39 proc. młodych pań. Na stoiskach specjalistycznych (lub w sklepach) z kosmetykami, takich jak sieci Body Shop czy Inglot, również częściej kupują młode kobiety (17 do 24 proc.).
Internet to także domena młodych konsumentek. Stanowią dominującą grupę kupujących zarówno w przypadku wirtualnych drogerii, jak i wirtualnych sklepów producentów czy dystrybutorów. W pierwszym przypadku dysproporcja wynosi 27 do 40 proc., w drugim 16 do 22 proc.

Jedynie w przypadku perfumerii (np. Sephora, Douglas) i handlu tradycyjnego nie występuje analogiczne zróżnicowanie wiekowe konsumentek, z obserwowanym wyższym odsetkiem deklaracji zakupowych młodych kobiet w stosunku do całej populacji.

Łukasz Bielewicz, Strategic Insight Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK, komentuje: „Uwagę zwraca różnica w motywacjach dbania o siebie między kobietami i mężczyznami. Kobiety robią to z pobudek „wewnętrznych” – by wyrazić siebie i czuć się dobrze swojej skórze, podczas gdy mężczyźni częściej dbają o siebie, by zaspokoić oczekiwania innych. W efekcie widać zarówno zupełnie inny model używania i kupowania kosmetyków. Kobiety dużo częściej i chętniej zmieniają kupowane produkty i marki ich producentów, podczas gdy mężczyźni – gdy już znajdą produkt, który spełnia ich oczekiwania – są wobec niego lojalni.”

O badaniu

Raport GfK Beauty 2016 bazuje na informacjach pozyskanych z trzech komplementarnych źródeł danych: wywiadów online z kobietami (N=500) i mężczyznami (N=200) pochodzącymi z Online Access panelu GfK, reprezentatywnej próby (N=8000) polskich gospodarstw domowych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK oraz raportów własnych GfK – Consumer Trends Report, Polska na Widelcu, Zwyczaje Żywieniowe Polaków.
 







Komentarze:



Nowości selektywne

PURE COLOR LOVE LIPSTICK od Estee Lauder

Pure Color Love to kolekcja wyrazistych szminek tworzącą prawdziwy kalejdoskop żywych kolorów i olśniewających wykończeń. Stworzona z myślą o dowolnym zestawianiu kolorów kolekcja Pure Color Love obejmuje 30 odcieni pomadek w czterech wykończeniach:

Nowa kolekcja M. Micallef w ofercie Quality Missala

W ofercie Quality Missala pojawiły się trzy zapachy nowej kolekcji francuskiej marki M. Micallef. Kolekcja Secrets of Love eksploruje temat miłości. Zapisane olfaktorycznymi nutami emocje zamknięto w oryginalnych, bardzo pięknych flakonach projektu Martine Micallef.

VINE[ACTIV] OD CAUDALIE

CAUDALIE wprowadza nowość, linię Vine[Activ]. Jej siła to anti cell burn-out complex™.

Magazyn Kosmetyki


Newsletter


O portalu | Reklama | Zespół | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam

Magazyn Kosmetyki na facebook