All In My Hands – kobiety rozwijają skrzydła

Aktywizacja zawodowa kobiet oraz krzewienie kobiecej solidarności to główne cele kampanii  All In My Hands.

Panie kupując jeden z trzech lakierów hybrydowych ze specjalnej kolekcji, mogły wspierać przyszłe stylistki paznokci w rozwoju kariery zawodowej, ponieważ część kwoty ze sprzedaży każdego z produktów przekazywana była na zorganizowanie warsztatów na uczelniach wyższych dla studentek kierunków kosmetycznych. Wyróżnikiem serii trzech produktów charytatywnych stało się ich oryginalne opakowanie – na etykietach znalazł się wizerunek skrzydeł – symbol uskrzydlania kobiet.

Kobiety się wspierają

Limitowana seria All In My Hands została przyjęta przez rynek z ogromnym entuzjazmem – wprowadzone przez firmę produkty charytatywne sprzedały się o 20% lepiej, niż standardowe linie. To znacznie przekroczyło oczekiwania firmy. W trakcie trwania programu zwiększono produkcję limitowanych lakierów. Świadczy to o sporej chęci kobiet do wzajemnego wsparcia.

Kobiety się szkolą

Nesperta chcąc brać czynny udział w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych kobiet kampanię All In My Hands zaadresowała do studentek kierunków kosmetologicznych, które planują swój rozwój zawodowy w zakresie stylizacji paznokci. Podczas warsztatów uczestniczki poznały tajniki zakładania i prowadzenia własnego salonu, a także usługi profesjonalnego manicure. Szkolenia ze stylizacji paznokci przeprowadzone zostały przez ekspertów z Akademii Semilac, natomiast za merytoryczne przygotowanie części biznesowej zajęć odpowiadali specjaliści z Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Warsztaty edukacyjne, w których wzięło udział ponad 150 studentek odbyły się 5 miastach w Polsce: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Białymstoku i Poznaniu.

Kobiety wygrywają

W ramach akcji All In My Hands został także przeprowadzony konkurs grantowy. Każda uczestniczka warsztatów mogła zawalczyć o nagrodę w wysokości: 5 000, 3 000 i 2 000 złotych, która w założeniu ma jej pomóc w rozpoczęciu i rozwinięciu własnej działalności lub pozwoli podszkolić swoje umiejętności.

Zadaniem konkursowym było przygotowanie biznesplanu, opisującego koncepcję własnego biznesu z branży beauty, który miał uwzględniać m.in. takie elementy, jak: istotę działalności, charakterystykę klienta, charakterystykę segmentu rynku, budowanie relacji czy strumienie przychodów oraz strukturę kosztów i zysków. Biznesplany były poddane ocenie ekspertów–praktyków pod względem kompletności biznesplanu, spójności jego poszczególnych elementów oraz realności założeń.

Laureatkami konkursu charytatywnego zostały kolejno: Izabela Anna Peskowska z Legnicy, Zuzanna Przybylak z Kargowej oraz Karolina Bazan z Warszawy. Autorki najbardziej innowacyjnych biznesplanów, dzięki otrzymanym środkom, będą mogły dalej rozwijać swoje skrzydła.

Kobiety w pracy

Punktem wyjścia podczas tworzenia założeń kampanii All In My Hands były wyniki badań opublikowane przez Nespertę, w raportach dotyczących sytuacji Polek na rynku pracy: ubiegłorocznego „Kobiety współpracujące” i nowej edycji dokumentu „Polki w pracy”. Badania przeprowadzono na grupie Polek posiadających zróżnicowane doświadczenie zawodowe. Wyniki raportu wskazały, że panie mimo przeświadczenia o swoich wysokich kompetencjach, mają obawy przed założeniem i prowadzeniem własnej firmy. Jako główną przyczynę badane podały m.in. brak środków finansowych, ale także strach przed niepowodzeniem. Ponadto, spora część respondentek wskazała, że w miejscu pracy stawia na rywalizację z innymi kobietami. A w odpowiedziach dotyczących preferowanych współpracowników czy przełożonych – część kobiet woli w tej roli mężczyzn, co wciąż powiela stereotypy płciowe. Kampania All In My Hands odpowiada na potrzeby społeczne, które wykazały wyniki raportu, zarówno z zakresie krzewienia kobiecej solidarności jak i zachęcania Pań do niezależności zawodowej.