Zakończenie akcji „czerwonych makijaży” Rimmel

2 grudnia zakończyła się, trwająca dwa tygodnie, akcja „czerwonych makijaży” prowadzona w ramach polskiej odsłony globalnej kampanii marki Rimmel – #IwillNotBeDeleted. Każdy, kto w tym czasie opublikował na Instagramie lub Facebooku swoje zdjęcie z czerwonym elementem makijażu i odpowiednim hasztagiem, wyraził swój sprzeciw wobec beauty hejtu w sieci, jednocześnie wspierając Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Każdy makijaż to jedna rozmowa telefoniczna z Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży sfinansowana przez markę Rimmel.  W ramach akcji powstało 1115 niezwykłych makijaży z ważnym przesłaniem. W podziękowaniu za ogromne zaangażowanie internautów, marka Rimmel zdecydowała się na podwojenie tej liczby, a co za tym idzie sfinansowanie aż 2230 rozmów z Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży prowadzonym przez FDDS.

Uwolnić internet od beauty hejtu, dać wszystkim pełną swobodę wyrażania siebie i celebrować indywidualizm – to główne założenia kampanii #IwillNotBeDeleted. Powstała ona z inicjatywy marki Rimmel jako odpowiedź na wyniki międzynarodowych badań dotyczących beauty hejtu w sieci. Jak pokazują statystyki, co czwarta kobieta na świecie doświadczyła tego zjawiska. W rezultacie 73% ofiar beauty hejtu rozważało zmianę wyglądu, a 51% przestało z nim eksperymentować. Zaledwie w ciągu roku ponad 115 mln zdjęć zostało usuniętych z mediów społecznościowych z powodu beauty hejtu. Rimmel postanowił działać i głośno powiedzieć stop beauty hejtowi.

Indywidualizm, różnorodność i prawo do wyrażania siebie, to najważniejsze wartości marki Rimmel. Przygotowując polską odsłonę kampanii #IwillNotNotBeDeleted zależało nam na tym, aby o problemie beauty hejtu nie tylko mówić, ale przede wszystkim działać, dlatego zorganizowaliśmy akcję „czerwonych makijaży”. Jesteśmy dumni, że naszym partnerem jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, która na co dzień pomaga młodym ludziom. Cieszymy się, że we współpracy z Red Liptick Monster i wszystkimi, którzy zaangażowali się w akcję „czerwonych makijaży” możemy dołożyć cegiełkę, by wesprzeć działanie Fundacji. W podziękowaniu za odzew internatów zdecydowaliśmy się podwoić liczbę sfinansowanych przez nas rozmów z Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. – mówi Aneta Struk, Dyrektor Marketingu Coty Eastern Europe, dystrybutora marki Rimmel w Polsce. – Kończymy akcję „czerwonych makijaży”, ale kontynuujemy walkę o wolną przestrzeń w sieci dla wyrażania siebie i nieskrępowanej kreatywności. Głośno mówimy #StopBeautyHejt. – dodaje Magda Wichłacz, Senior Brand Manager EE marki Rimmel.

Ambasadorką kampanii i akcji w Polsce jest znana youtuberka, Red Lipstick Monster, która obok Rity Ory i Cary Delevingne wzięła również udział w globalnej kampanii.

To najpiękniejsze makijaże jakie do tej pory powstały w Polsce, bo niosą ze sobą ważny komunikat i pomoc tym, którzy najbardziej jej potrzebują. Dziękuję wszystkim, którzy podjęli to wyzwanie – podsumowuje akcję Red Lipstick Monster.