Deklaracje marketingowe dla produktów kosmetycznych. Webinar 25 kwietnia 2019

Rok 2019 obfituje w szereg nowości legislacyjnych dla branży kosmetycznej. Od 1 stycznia obowiązuje nowa ustawa o produktach kosmetycznych, zaś od 1 lipca wchodzą w życie załączniki III i IV Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej w sprawie oświadczeń dotyczących produktów kosmetycznych dotyczące nowych zasad w ocenie poprawności stosowania deklaracji free from („nie zawiera” /”wolny od”) i hipoalergiczny. Co nowego od 1 lipca 2019? Jak należy się przygotować? Obowiązujące przepisy, wytyczne oraz dobre praktyki poznać będzie można podczas darmowego webinaru Kancelarii Prawnej „Chałas i Wspólnicy”.

Rola dokumentu technicznego jest dwojaka: po pierwsze kierowany jest do branży jako zbiór dobrych praktyk w stosowaniu znanych już Rozporządzenia 1223/2009, czy 655/2013, po drugie to instrukcja dla organów kontroli w związku z realizowaną przez nich funkcją nadzorczą.

Co oznacza to dla branży? W wielu przypadkach konieczność zmian w etykietach, na opakowaniach, w komunikacji, czy reklamie – mówi dr Joanna Uchańska z Kancelarii Prawnej „Chałas i Wspólnicy”, która już 25 kwietnia poprowadzi bezpłatne webinarium pt. „Deklaracje marketingowe dla produktów kosmetycznych”.

Podczas internetowego seminarium poruszone zostaną zagadnienia związane m.in. z obowiązującymi obecnie przepisami, wytycznymi, a także dobrymi praktykami. Dr Joanna Uchańska wskaże jak należy przygotować się do nadchodzących zmian. Webinar potrwa ok. 1 godziny.

Dr Joanna Uchańska jest radcą prawnym i doktorem nauk prawnych. Posiada wieloletnie doświadczenie w prawie własności intelektualnej oraz w zakresie praw człowieka i prawie humanitarnym. Doradza klientom indywidualnym, jak i podmiotom gospodarczym. W szczególności zajmuje się prawem własności przemysłowej, prawem cywilnym oraz ochroną dóbr osobistych, a także prawnymi aspektami life science, przede wszystkim w branżach biotechnologicznej, farmaceutycznej, medycznej, spożywczej oraz beauty